سه شنبه, 07 خرداد 1392
کد پست : 147
بازدید : 323
دیدگاه : بدون
گفتگو

مصاحبه اختصاصی با ابوذر محتشمی از کاندیدای شورای اسلامی روستای دورودگاه

سلام و وقت بخیر خدمت همه بازدیدکننده گان محترم .همانگونه که اطلاع دارید با کاندیداهای شورای اسلامی روستا به طور جداگانه مصاحبه ای ترتیب داده بودیم تا مردم روستا با ایده و تفکر آنها بیش از پیش آشنا شوند. بازدیدکننده گان محترم هر گونه نظر و پیشنهادی دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح نمایید و ما هم بالطبع به کاندیدای مورد نظر اطلاع دهیم.


متن مصاحبه به شرح زیر می باشد:

به نام خداوند جان و خرد                                  کزین برتر اندیشه برنگذرد

با سلام خدمت مردم با فرهنگ روستای باستانی دورودگاه

1- در صورت تمایل و جهت اطلاع مخاطبان توضیحات بیشتری پیرامون مشخصات، سوابق و مسؤولیت‌هایی که تا کنون داشته‌ و دارید بیان فرمایید. 

اینجانب ابوذر محتشمی فرزند حاج محمد متولد یکم مهرماه یکهزارو سیصدو پنجاه و نه خورشیدی.

مدرک تحصیلی: کاردانی مدیریت و برنامه ریزی.  

 مدرک کامپپیوتر: ICDL

افتخار عضویت در انجمن میراث فرهنگی روستای باستانی دورودگاه را دارم. به ورزش فوتبال، والیبال، دوچرخه سواری و پینگ پنگ علاقه مندم، که البته در رشته پینگ پنگ، یک مقام  قهرمانی در دانشگاه و یک مقام نایب قهرمانی نیز در مسابقات منطقه ای کسب کرده ام.

برگزاری همه ساله همایش نوروز باستانی تموکن یکی از مسئولیتهای خطیری است که در این چند سال به عهده من بوده و به اون هم افتخار می کنم، چون باعث شده افراد مختلفی از سراسر میهن عزیزمان ایران و حتی کشورهای اروپایی به روستای کهن  ما قدم بگذارند که این امر موجب شهرت و پیشرفت هر شهر و دیاری می باشد.

لازم به یادآوری است که اینجانب 5 سال پیاپی از نوروز 1388 تاکنون دبیر این همایش نوروزی بوده ام و خوشحالیم از اینکه می توانیم لحظاتی شاد و به یادماندنی را در آغاز سال جدید به مردم هدیه بدهیم.

«  سوگند به خدايي كه همه صداها را مي شنود، هركس دلي را شاد كند خداوند از آن شادي لطفي براي او قرار دهد كه در هنگام مصيبت مانند آب زلالي بر او ببارد و تلخي مصيبت را بزدايد »  نهج البلاغه - حكمت 357

با سپاس از تمامی کسانی که ما را در برگزاری همه ساله این همایش مردمی همراهی می نمایند.  

2- هدف جنابعالی از کاندیداتوری در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی روستای دورودگاه چیست؟

هدف من ایجاد روح همدلی، برادری، دوستی و اتحاد بین یکایک اعضای شورا و عموم مردم جهت پیشرفت و آبادانی بیش از پیش روستا می باشد.

3- حوزه تخصصی جنابعالی که احساس می‌کنید مورد نیاز شورای اسلامی روستا شود در چه بخشی است؟ در این تخصص‌ها چه دستاوردهایی تا کنون داشته‌اید؟

رشته تحصیلی من در دانشگاه مدیریت و برنامه ریزی بوده. اگر ما در  حوزه کاری خود مدیریت و برنامه ریزی دقیق و آینده نگر داشته باشیم و بتوانیم از تمامی پتانسیل ها و نیروهای نهفته در جوانان بافرهنگ و سخت کوش روستا به خوبی استفاده کنیم همواره در کارها و پیشرفت روستای خود پیروز خواهیم بود. یکی از دستاوردهای من در این زمینه، مدیریت و اجرای همه ساله جشن بزرگ نوروز در کلانشهر هخامنشی تموکن  می باشد.

4- از دیدگاه شما جایگاه فعلی روستای دوردگاه در بین روستاهای اطراف چگون جایگاهی است؟ شورای اسلامی روستا چقدر می‌تواند در ارتقاء این جایگاه مؤثر باشد؟

جایگاه کنونی روستا با توجه به پیشینه تاریخی و همانگونه که از نامش پیداست خوب است، ولی نسبت به قابلیت هایی که دارد، باید و می تواند بهتر از این  باشد. روستای  دورودگاه در تمامی زمینه ها  قابلیت پیشرفت بیشتر دارد. ما در زمینه های ورزشی به ویژه فوتبال، والیبال و ورزشهای رزمی توانایی های زیادی داریم که همگی افتخارات ارزشمندی را نیز برای روستا کسب کرده اند. در این بین باید به تیم فوتبال انقلاب اشاره کرد که برای اولین بار در تاریخ فوتبال دورودگاه با سرمربیگری آقای مهدی خواجه و مدیر عاملی آقای شکرا... غلامی پس از قهرمانی در منطقه سعدآباد و نایب قهرمانی در زیر گروه استان  در اواخر دی ماه 1391 با افتخار به لیگ استان صعود کرد. من به نوبه خود از همین جا به تمامی دست اندرکاران تیم انقلاب دورودگاه خسته نباشید می گویم.  

همچنین تیم والیبال انقلاب دورودگاه نیز در سال 1392 مقام قهرمانی مسابقات منطقه ای سعدآباد را به دست آورد و به مسابقات انتخابی برازجان راه پیدا کرد. این پیروزی رو به تمامی بازیکنان و زحمت کشان این تیم به ویژه مدیریت  و مربی تیم آقایان  روح ا... نقی پور و  سیدمحمد حسن موسوی تبریک وتهنیت می گویم.

در زمینه های فرهنگی، علمی  و تاریخی نیز قابلیت های نهفته و آشکار زیادی وجود دارد. شورای اسلامی می تواند با هدایت، حمایت و تشویق مجدانه کسانی که به هر نحوی اسم روستای عزیزمان را بر سر زبانها می آورند، آنها را همراهی کند که همین امر موجب دلگرمی و تلاش بیش از پیش آنان خواهد شد.

از دیدگاه من جوانان روستا در صورت حمایت، توانایی انجام دشوارترین کارها را نیز خواهند داشت.

5- تعریف جنابعالی از شورای اسلامی چیست؟

مشورت با مردم و شرکت دادن آنها در تصمیم گیری های اجتماعی

 در همین زمینه امام علی (ع) می فرماید: «از گفتن سخن حق و یا مشورت عدالت آمیز خودداری نکنید».

6- نظر شما راجع به عملکرد شورای حاضر که آخرین روز‌های خود را سپری می‌کند چیست؟ چه نمره‌ای به‌ آن می‌دهید؟

هر ارگانی نقاط قوت وضعف زیادی دارد. در اینجا مجال آن نیست که به طور دقیق به آن پرداخت، ولی به نظر من عملکرد شورای حاضر خوب بود ولی  می شد با همدلی و صمیمیت بیشتر در بین اعضای شورا اتحادی بوجود آورد که نتیجه آن  پیشرفت روزافزون روستا باشد.

 نمره من به شورا 15 از 20 .

7- برنامه‌های جنابعالی در صورتی‌که ان شاء الله به عنوان عضو شورا انتخاب شدید چه خواهد بود؟

لازمه پیشرفت هر شهر و دیاری، اتحاد، همفکری، بی ریا بودن و راستگویی است. مسئولی که به انتقادات، دیدگاه ها و مشکلات مردم اهمیت ندهد نمی تواند خدمتگزار خوبی باشد.

بها دادن به دیدگاه های مردم و پیگیری مشکلات آنان از روی اخلاص و بدون ریا و همچنین راستگویی و پرهیز از دروغ، موجب دوستی و اعتماد مردم به مسئولین می شود که این امر باعث ایجاد اتحاد دوطرف می گردد. تنها در این صورت است که مسئول، خدمتگزار تلقی می شود. در اینجاست که مشکلات و ناهمواریها یک به یک از سر راه برداشته می شوند و جای خود را به پیشرفت و آبادانی خواهند داد.

اولویت های کاری:

ü        ارزش قائل شدن برای دیدگاه های مردمی در خصوص آبادانی روستا

ü        شناسایی و انعکاس مشکلات مردم روستا و تلاش در برطرف کردن آنها

ü        استفاده از پیشنهادات، راهنمایی ها و راهکارهای افراد باتجربه روستا

ü        بهره گیری از نظرات کشاورزان در جهت حل مشکلات آنها

ü        خوشرویی و فروتنی در قبال انتقادات مردمی

ü        شفاف سازی و بیان حقایق به مردم

ü        پیگیری مشکلات ورزشی که یکی از دغدغه های مهم جوانان ورزش دوست روستا می باشد

ü        تقدیر از افرادی که در زمینه گوناگون برای روستا کسب افتخار می کنند.

8-      در این دوره 9 نفر برای شورای اسلامی روستا کاندیدا شده‌اند و قطعا 4 نفر رأی نخواهند آورد و عضو شورا نخواهند شد. اگر شما نیز یکی از این چهار نفر باشید، چه عکس العملی نشان خواهید داد؟

به گفته امام خمینی (ره) : میزان رأی ملت است.   

نظر مردم هر چه باشد قابل ستایش است. سرنوشت مردم باید به دست خود آنها رقم بخورد. اینجانب در صورت عدم انتخاب نیز همواره برای سربلندی روستای کهنمان انجام وظیفه خواهم کرد.

9- با تشکر از جنابعالی، چنانچه مطلب دیگری در نظر دارید که در سؤالات این مصاحبه ذکر نگردیده بیان فرمایید.

با سپاس از تمامی دست اندرکاران سایت روستای باستانی دورودگاه.

نکته آخر: به نظر من اگر هر نفر از اهالی روستا در هر زمینه ای که اشتیاق و مهارت داره وظیفه خودش رو در قبال دیار خودش به نیکی انجام بده، دیگر هیچ مشکلی باقی نخواهند موند.

 

بيزارم از دشمنانت  اي سرزمين  آريا...  كور باد نگاه آنكس كه دشمن توست ,  ايران من...

با آرزوی سلامتی، پیروزی و سربلندی برای شما اهالی محترم روستای دورودگاه

پاینده باشید

{jcomments on}

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
لطفا کد امنیتی زیر را وارد کنید
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403 05:57 ق ظ