جمعه, 07 آبان 1400
کد پست : 1197
بازدید : 1287
دیدگاه : بدون
آخرین خبرها کارشکنی ها ادامه یافت تا اینکه

حجت الاسلام رنجبر به صورت رسمی دورودگاه را ترک کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دورودگاه ؛ با وجود عملکرد موفق حجت الاسلام رنجبر به عنوان روحانی مستقر دورودگاه متاسفانه بدلیل فشارها و کارشکنی های برخی افراد در دورودگاه و عدم همکاری شورای اسلامی ؛ وی از سمت خود کناره گیری کرده و چهارشنبه پنجم آبان ماه 1400 با دعوت و استقبال برخی مجموعه های فرهنگی شهر آبپخش ؛ دورودگاه را به مقصد این شهر ترک کرد .
وی پس از ترک روستا در نامه ای به شرح زیر از مردم دورودگاه حلالیت طلبید .

بسم الله الرحمن الرحیم


وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ ﴿٣﴾
در حالی که یقیناً کسانی را که پیش از شما بودند، آزمایش کرده ایم [پس اینان هم بی تردید آزمایش می شوند]، و بی تردید خدا کسانی را که راست گفته اند معلوم می کند، و قطعاً دروغگویان را نیز مشخص می سازد .
آیه 3 سوره عنکبوت

بار دیگر سرنوشت با واژه تلخ وداع تمام خاطرات تلخ خداحافظی را برایمان زنده کرد این بار اما تا آخر عمر باید با این واژه تلخ زندگی کنم . بله چه سخت هست وداع البته گفتنش آسان ولی تصور و تجربه اش بسیار سخت و گران است .
در حالی قلم بر روی کاغذ می گردانم که قلبم مملو از عشق و محبت وافر به مردم دورودگاه بوده که مثل فرزندانم برایم عزیز و محترم بودند و هستند .
چه شبهایی که بخاطر آسایش آنان خود بی خواب شدم وچه روزهایی که گرمای شدید فصل تابستان این دیار را تحمل کردم تا لبخندی بر لب تک تک این خانواده بزرگ بنشانم و کمکی به پیشرفت روستای دورودگاه کرده باشم .
خوشحال بودم که در کنارشان بوده وخوش بودم به این نوکری ؛ لذا باتمام امید خانه ای در کنار مردم بنا کردم اما غافل ازاینکه من یک غریبه بوده و سرنوشت چیز دیگری را برایم رقم زده است .
اینبار هم رنج دوری را به دوش میکشم وآنچه را خداوند مقدرکرده میپسندم، هرچند که این خداحافظی از سر اختیار نیست وبسیار برایم درد آور و جانکاه هست اما به مصداق این کلام معروف « الهی رضا بقضائک » می پذیرم ؛ هرچند افرادی هستند در این روستا که از رفتن من بسیار خوشحالند اما دیگر برایم اهمیتی ندارد .
مردم عزیز وبزرگوار دورودگاه درقالب همین بیانیه چند جمله ای با شما گفتگو میکنم واز همین طریق باشما خداحافظی میکنم چون توان خداحافظی در حضور با شما را ندارم و امیدوارم خداوند روز به روز به اعتبار این مردم اضافه کند و هر روز شاهد پیشرفت و ترقی مردم و جوانان این روستا باشم .
شاید عده ای ازمن خسته شده باشند که قطعا اینطور هست وشاید ذهن شما عزیزان را نسبت به این حقیر مشوش کرده باشند اما واقعیت غیر ازاین است.
شاید عده ای شبانه روز آرزو میکردند که تا کی باید رنجبر را تحمل کنیم ؛ اما حق این بود که قبل از مخالفت از برنامه هایم برای کمک به درودگاه می شنیدید و حداقل یک بار هم که شده با من رودر رو می شدید.
این خودخواهی بود که شما بر موافقین تحمیل کردید ؛ خیلی از شما ها رو در رو با من مواجه نشدید اما مرا قضاوت کردید وهنوز برنامه هایم را برای دورودگاه ندانسته تفسیر به رای کردید.
5 سال همه ی توان و ظرفیتم را به کار گرفتم در قبالش حتی انتظار سلام هم نداشتم ومزدی از شما درخواست نکردم ؛ با نداری و سختی ها ساختم و از هیچ کس هیچ چیزی طلب نکردم ؛ من این روستا را به مثابه وطن و اهالی این روستا را همچون برادر و خواهر و پدر و مادر و فرزند خود می دانستم و تا زنده هستم چنین می پندارم.
در این مدت اما تمام تلاشم وزندگی ام را جهت رشد وتعالی دورودگاه ومردمانش مصروف کردم و سعی کردم تا از ارزش های اصیل این روستا و مردمان خوب و خون گرمش پاسداری کنم .
اما عده ای خواسته یا ناخواسته سعی کردند با انواع تهمت ها و کارشکنی ها ؛ خدمت به مردم دورودگاه را ازمن بگیرند والبته به ظاهر هم گرفتند .
صادقانه ترین رفتار را کردم اما بخاطر صداقت در گفتار ورفتار به تندی ومداخله درامور واختلاس و.... متهم شدم البته همه را بخشیدم وبا قلبی عاری از کینه از محضر شما مر خص شدم .
دراین مدت با کمک شما مردم ، شورا ، دهیار و مجموعه های داخلی وهمراه کردن مسوولین شهرستان واستان کارهایی هرچند کوچک انجام گرفت که بخشی از آنها به شرح ذیل میباشد ؛ قطعا این خدمات تلاشی هر چند اندک از طرف من برای اعتلای این روستا بوده و هیچ منتی بر هیچ کس ندارم و آنچه انجام شده در مقابل بزرگی مردم این روستا هیچ به حساب خواهد آمد .
با همراهی برخی اعضای شورای سابق ودهیاری ومطالبه گری از مسولین شهرستانی در همان اوایل ورود ؛ سالن ورزشی که 9 سال نیمه تمام مانده بود بود ؛ در اولویت کار قرار گرفت وبا اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان به بهره برداری رسید .
هرس درختان امامزاده با همکاری و کمک برخی از اهالی روستا و فروش چوب آنها به مبلغ 5 میلیون و پانصد هزار تومان یک حلقه چاه آب برای آبیاری فضای سبز حرم وتامین آب مورد نیاز مجاورین و زائرین حرم مطهر به مبلغ 6میلیون تومان حفر شد.
باپیگیری های مکرر در طول یک سال و با کمک برخی امنای وقت امامزاده ؛اداره اوقاف و مسئولین تهران نقشه جامع ساخت حرم مطهر اماده شد ؛ لذا خواهشمندم بعد از رفتن من نظارت کنید براساس همین نقشه توسعه حرم مطهر واطراف حرم رقم بخورد.
همه شاهد بودید با چه مرارت ومشقتی و با کمک شما مردم وسنگ اندازی برخی مسئولین داخلی بالاخره راه وپل پشت حرم مطهر احداث شد و اکنون هم بالغ بر سیصد میلیون تومان جهت تکمیل این پروژه با عنایت نماینده محترم جذب کردیم و به زودی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت تا دورودگاه از این طریق به شاهراه اصلی ارتباطی متصل شود و از این بن بست جغرافیایی خارج شود . امیدوارم بعد از من همکاری های خوبی صورت گیرد .
در بخش فرهنگی واجتماعی ومحرومیت زدایی وبا همه سنگ اندازی های داخلی ازطرف عده ای ؛ مرکز با خیر وبرکت حضرت ولیعصر عج الله تشکیل شد وخدمات شایانی در جهت رفع محرومیت زدایی صورت گرفت
جهت انسجام مجموعه های فرهنگی وهمسو کردن برنامه های فرهنگی واثر بخشی بیشتر برنامه ها واستفاده بهتر از برنامه ها در جهت پیشبرد اهداف بلند درودگاه ؛ شورای فرهنگی با حضور همه فعالین فرهنگی تشکیل شد تا اینکه عده ای خواسته یا ناخواسته درجهت تخریب این شورا قد علم کردند وبلاخره با ورود شورای ششم در اولین اقدام خود به عنوان اولین اولویت کاری متاسفانه این مجموعه را با اختلال جدی مواجه کردند.
ازمسائل مهمی که از بدو ورود بنده شما مردم عزیز از حقیر مطالبه می کردید موضوع مهم امنیت واستقرار پاسگاه بود که باهماهنگی شورای محترم ودهیاری وباعنایت نماینده محترم وپیگیری های مکرر ؛ الحمدالله مجوز پاسگاه را برای روستای دورودگاه گرفتیم و با تحویل زمین از طریق شورا ودهیاری ان شاءالله به زودی پاسگاه در دورودگاه مستقر خواهد شدکه امیدوارم بعد از بنده سریعتر این این امکان فراهم شود .
یکی از نکات مهمی که موجب رنج ودرد شما مردم وجوانان عزیز بود سنگ اندازی عده ای از خدا بی خبر درجهت رسیدن به منافع شخصی خود بود که با نامه پراکنی ها به ادارات مختلف (به اصطلاح زدن و رد صلاحیت کردن ) سعی می کردند تا جلوی سر کار رفتن برخی جوانان مستعد و مومن در ادارات ونهادهای مختلف را بگیرند که البته بعضی از دسیسه های این افراد ادارات با پیگیری های متعدد ما از طرق مختلفی خنثی شد وعده زیادی از جوانان توانستند مشغول کار شوند ویا جذب نهادها وسازمانها گردند ؛ لیکن با رفتن بنده امیدوارم این روال ادامه دار باشد .
اولین شورای زکات روستایی دراستان بوشهر در دوره حضور حقیر ودر دورودگاه تشکیل شد والحمدالله مایه برکت قرار گرفت
اولین شورای خمس روستایی بازهم درهمین دوره در دورودگاه اتفاق افتاد که الحمدالله برگشت یک سوم خمس به روستا بالغ بر90 میلیون تومان در بخش معیشت ودرمان وفرهنگی هزینه گردید وخدا راشکر میکنم که از این خمس و زکات که حق بنده بود و با آنکه نیاز شدید مالی داشتم؛ استفاده ای نکردم.
ایجاد 60 فرصت شغلی از طریق وام بنیاد برکت با پیگیری های مکرر ازاستان تا حضور در تهران و دیدار با مسئولین رده بالای کشوری باهزینه شخصی ومشغول شدن عده ای از عزیزان در این روستا
دراین دوره جهت رفاه حال شما مردم وپیگیری امورات شماواینکه خودتان بتوانید به راحتی حرفتان را به گوش مسئولین برسانید بیشترین حضور مسولین استانی وشهرستانی را با محوریت مسجد دراین روستا داشتیم .
با پیگیری های مستمر و همکاری برخی اعضای شورای سابق ودهیاری جهت تعویض شبکه فرسوده آب روستا 2000 متر لوله رایگان از طریق مدیر عامل وقت آب در استان گرفته شد و از طریق دهیاری جایگذاری صورت گرفت.
درهمین دوره سنت حسنه قربانی جمعی درروز عیدقربان در روستا باهمراهی همه عزیزان وتوزیع بین نیازمندان روستا صورت گرفت.
اینها گوشه ای از نوکری این خادم شما بود .
من و خانواده ام دراین روستا و در کنار مردمان نیکش خوشحال بودیم که یک غریبه را اجازه دادید درکنارتان زندگی کند و بنده هم خودم را یک نوکری فرض میکردم لذا باتمام وجود خانه ای درکنارشما بنا نهادم تا در کنار شما برای پیشرفت هر چه بیشتر این روستا تلاش کنم اما حیف....
مردم عزیز من به اخر خط در این روستا رسیدم و ماندن من با شرایطی که بوجود آوردند موجب ناراحتی عده ای شده حال اینکه من برای این مطلب اینجا نیامدم ؛ من برای وصل کردن آمده و نه برای فصل وجدایی انداختن بین کسی
از آنجایی که برخی افراد حقیر را چه در فضای عمومی روستا و چه در تماس هایی که با مدیران و مسئولین استانی و محلی داشته اند به عنوان عامل تفرقه دراین روستا معرفی کردند لذا صلاح کار خود و مردم را در رفتن از این روستا دیدم لذا باکمال ادب وپوزش از شما مردم بزرگ و با محبت بر خلاف میل باطنی ام از محضر شما مرخص می شوم .
اگر درطول این مدت خادم خوبی نبودم که واقعا نبودم ،اگر موجبات ناراحتی کسی را فراهم کردم ،اگر ناخواسته کسی به خاطر من اذیت شده ازهمه پوزش میطلبم وعذر خواهی میکنم وهرجور که شما صلاح بدانید وبخواهید قصاص کنید من در خدمتم وهمه شما مدیون هستید اگر حقی به گردن من داشته باشید و نخواهید قصاص کنید .
من همه آنهایی که نادانسته موجبات ناراحتی حقیر رافراهم کردند و انواع تهمت ها را به من نسبت دادند بخشیدم وبا قلبی عاری ازکینه ومملو ازمحبت از محضر شما عزیزان مرخص میشوم .
خودم وخانواده ام تا روز قیامت مدیون محبتها وبزرگواری های شما مردم دورودگاه هستیم خصوصا که بعضی برای ما حکم پدر ومادر را دارند وحق پدر ومادری به گردن من دارند وهیچوقت نمیتوانم این حق را ادا کنم ولی همیشه دعاگو خواهم بود .
مردم عزیز بنده هیچوقت به شما خیانت نکردم البته ممکن است کم کاری کرده باشم ولی هیچ وقت از بیت المال در این روستا استفاده ای نکردم اما درعین حال مبلغ یک میلیون تومان به جهت استفاده های قانونی که از فضای سالن جلسات و گاها لیوان آب و یا چایی که در این مجموعه و مجموعه های دیگر استفاده کردم به خزانه دهیاری واریز کرده تا اینکه مدیون شما مردم عزیز و مجموعه های روستا نباشم وچیزی به گردن من نباشد.
درطول این چندسال حقیر هیچگونه حق جلسه و پول بنزینی از هیچ مجموعه ای نگرفتم و با مبلغ یک میلیون ودویست هزار تومان شهریه استقرارم و بخشی از روضه خوانی وگاها از فروش اقلامی که جهت فروش از شمال کشور میاوردم گذران زندگی کردم و هزینه های بنزین و استهلاک ماشین جهت پیگیری امورات این روستا را هم ازهمین درامدهای شخصی پرداخت کردم از اول بارضایت خاطر این کار را کردم وانتظاری نداشتم وحالا هم انتظاری ندارم . هنوزم من بدهکار محبت های شما مردم عزیز هستم .
درطول این مدت هزینه های خانه عالم با اینکه سازمانی بود و دولتی باید پرداخت می شد ولی حقیر همه هزینه ها را شخصا پرداخت کردم تامدیون شما وخدای متعال نباشم در پایان هم مبلغ 2 میلیون تومان را در وجه سازمان تبلیغات قرار داده تا اگر آسیبی به این مکان دولتی زده ام از این مبلغ پرداخت شود.
یک میلیون تومان جهت رد مظالم عباد به مرکز نیکوکاری پرداخت کردم تا دفع مظالم احتمالی عباد صورت گرفته باشد ومدیون کسی نبوده باشم .
درطول این مدت تمام هدایایی که از روی مهر و محبت و رطب وخرما برایم زحمت کشیدید ازهمه تحویل گرفتم و اما ازهمه استفاده نکردم وبخش کمی را جهت احترام به شما مردم استفاده کردم و مابقی را ازطرف شما به نیازمندان داده تا بیشتر ازاین مدیون شما بزرگواران نبوده باشم
حتی خیلی از اوقات ازمنبر وپول روضه هایم که حقم بود هم گذشتم تابیش ازاین شرمنده نباشم .
با تمام محبت های شما عزیزان اینبار خیلی دلشکسته شده وخیلی هم ضعیف شدم. به لحاظ جسمی احساس میکنم اگر بیشتر بمانم با کم کاری هایم مو جبات ناراحتی شما ارباب رجوع را فراهم خواهم کرد .
مردم عزیز از همه حلالیت میطلبم واز همه عزیزانی که در پیشبرد اهداف مدنظر اعم از افراد حقیقی وحقوقی داخلی وبخشی وشهرستانی واستانی از خواهر وبرادر پیر وجوان تشکر میکنم و دعاگو هستم .
عده ای خیال کردند من چیزی از درودگاه باخود خواهم برد اما کاملا دراشتباه بودند و هستند ؛ هرکاری که کردم همینجا گذاشتم ؛ حتی خانه ای را که با چه زحمتی تا به سقف رساندم آن را هم با کلی ضرر همینجا گذاشتم .
چه تهمتهایی که برخی به من نزدند و چه نسبت هایی که به من ندادند
مردم عزیز وقتی عده ای حتی به هم ولایتی های خود رحم نمی کنند انتظار دارید به من حمله ور نشوند؟ من قدری ازشما مردم رنجیده خاطرم چون در برخی جا ها برخی از شما خواسته یاناخواسته با آنها هم صدا شدید و حتی فشار را برمن بیشتر کردید .
امام در آخر امیدوارم که همه توان خود را جمع کنید برای حضور روحانی بعدی که خواهد آمد ؛ به او کمک کرده و همراهش باشید .
جلوی انکسی که سنگ اندازی میکند بایستید تا او بتواند امورات شما رو پیش ببرد ؛ چون شما مردم اصل و اصالت این روستا هستید و مابقی همه فرع برشما هستند .
ازهمه برادران وخواهران وسروران عزیزی که ازهمه چیز خود مایه گذاشتند وکنارم ایستادند وکمک کردند وهرجا نیاز به حضورشان بود حضور پیداکردندتشکر میکنم و شما را به خدای بزرگ می سپارم .


خدایا چنان کن سرانجام کار                                     که تو خشنود باشی وما رستگار
حسین رنجبر
خادم همه اهالی دورودگاه

 

 

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : 0

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
لطفا کد امنیتی زیر را وارد کنید
امروز : پنج شنبه, 09 فروردين 1403 20:28 ب ظ