سه شنبه, 25 آبان 1400
کد پست : 1203
بازدید : 198
دیدگاه : بدون
آخرین خبرها هفته کتاب و کتابخوانی با

حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی در روستای دورودگاه

با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی،مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان به همراه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان ،بخشدار و امام جمعه سعداباد و تعدادی ازمسئولین بخش و شهرستان در روستای درودگاه، جهت شرکت در مراسم ولادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز هفته کتاب و کتابخوانی حضور یافتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دورودگاه و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در روستای درودگاه جهت شرکت در مراسم ولادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز هفته کتاب وکتابخوانی سخنانی را ایراد نمودند و بیان کرد:کتاب و کتابخوانی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است، این مهم بودن از آنجایی نمایان می شود که حضرت محمد مصطفی (ص) در دین مبین اسلام رسالتش را با فرمان خواندن از جانب خداوند آغاز کرد و خداوند با سوگند به قلم و حرمت آن، بزرگترین معجزه آخرین سفیر الهی خود را نیز کتاب آسمانی (قرآن کریم) قرار داد.
فاطمه کرمپور ابرازنمود:نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت جوامع بشری نقشی غیرقابل انکار است تا جایی که صاحبنظران و کارشناسان برجسته در این حوزه، رشد و بالندگی را با تعداد کتابخانه ها، تولیدات کتاب، تیراژ کتاب، میزان سرانه مطالعه ملت ها مقایسه می کنند. زیرا نمی توان توسعه و رشد را بدون در نظر گرفتن میزان سرانه مطالعه مورد بررسی قرار داد به همین خاطر، کتاب و کتابخوانی از مقوله های مهم و قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه، بسیار ضروری به نظر می رسد.
وی افزود:بر اساس مدارک و اسناد موجود، ایرانیان قریب شش قرن پیش ار میلاد به توانایی نوشتن دست یافته اند، کتبه ها و چرم نوشته هایی که حاوی اسناد دولتی هستند موید این موضوع است. استان بوشهر نیز هرگز با کتاب و کتابخوانی بیگانه نبوده و مدرسه سعادت گواه بر این مدعا است.
درپایان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،ضمن تقدیر و تشکر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی بویژه کتابداران کتابخانه های عمومی استان بوشهر، فرارسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به همه تلاشگران عرصه کتاب در ایران اسلامی و مردم فرهنگ دوست بوشهری تبریک عرض نموده و از خداوند متعال عالی ترین توفیقات را برایشان مسئلت می نمایم.
گفتنی است بیست و نهمین دوره از هفته کتب جمهوری اسلامی ایران با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» از تاریخ 24 آبان تا 2 آذر برگزار می گردد.

 

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
لطفا کد امنیتی زیر را وارد کنید
امروز : چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 16:02 ب ظ