یکشنبه, 10 اسفند 1393
کد پست : 461
بازدید : 2295
دیدگاه : بدون
آخرین خبرها

مسجد چهارده معصوم دورودگاه مورد بازسازی قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روستای دورودگاه مسجد چهارده معصوم(ع) روستای دورودگاه مورد بازسازی قرار گرفت.بر اساس این خبر به دلیل فرسوده شدن دیواره های داخلی مسجد فرزندان حاج سید ابراهیم عسکری اقدام به بازسازی ساختمان این مسجد نمودند. همچنین در طول ساخت این مسجد برخی از اهالی روستا کمک مالی و برخی دیگر نیز خود در ساخت این مسجد کمک نموده اند.

تاریخچه و قدمت مسجد چهارده معصوم روستای درودگاه

این مسجد طبق گفته های بزرگان محلی توسط شخصی به نام حاج سید حسین توسلی ساخته شده است. سید جواد حسینی پدر بزرگ حاج سید اسماعیل عسکری زمین این مسجد که جز املاک شخصی او بوده، به داماد خود مرحوم حاج سید حسین توسلی واگذار می‌کند که او در این زمین اقدام به احداث یک باب مسجد می نماید. حاج سید حسین توسلی در دوران زندگی خود چند باب منزل مسکونی در شهر آبپخش و برازجان داشت که وقتی تصمیم به ساخت مسجد می گیرد این منازل را به فروش رسانیده و با پول آن، مسجد چهارده معصوم کنونی را در سال 1370شروع به ساخت می نماید.

 

کلیه هزینه های ساخت این مسجد شامل: مصالح، دستمزد کارگران و... با سرمایه شخصی حاج سید حسین توسلی انجام گرفته است. طبق گفته هیئت امنای این مسجد، توسلی در زمان احداث این بنا در سال 1370مبلغی به ارزش 5000 تومان در بانک قرض الحسنه برازجان برنده می شود ولی چون در نظر داشته که این مسجد را با هزینه شخصی خود بنا کند؛ آن پول را به بانک واگذار می کند.


لازم به ذکر است که حاج سید حسین توسلی در سال 1374 در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و قبر آن مرحوم همراه با همسرش در صحن مسجد چهارده معصوم به خاک سپرده شده است. در سال جاری( 1393) به دلیل فرسوده شدن دیوار مسجد، فرزندان حاج سید ابراهیم عسکری در نظر دارند که مسجد چهارده معصوم را بازسازی نموده و نسبت به ساخت ساختمان جدید این مسجد اقدام نمایند.

 

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
لطفا کد امنیتی زیر را وارد کنید
امروز : چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 01:37 ق ظ