جمعه, 06 فروردين 1395
کد پست : 614
بازدید : 2555
دیدگاه : بدون
آخرین خبرها

مصاحبه با نوجوان موفق روستا + کلیپ

این یک واقعیت است که بسیاری از استعداد های روستاییان بدون اینکه به ظهور برسد برای همیشه در نطفه می ماند . بدون اینکه خواسته باشیم دلایلی هم چون کمبود ها و محدودیت ها را علت این امر بیان می کنیم .

قصد معرفی نوجوانی از روستای دورودگاه را داریم که استعداد و توانمندی های بسیاری در حوزه های مختلف از خود نشان داده است و همواره به دنبال خلاقیت های بیشتر در این زمینه است .

آقای علی مقدم فرزند خداکرم دارای 13 سال سن که هم اکنون در پایه هفتم متوسطه در حال تحصیل می باشد . وی دوران ابتدایی را در مدرسه شهید منتظری روستای دورودگاه پشت سر گذاشت و هم اکنون درمدرسه نمونه دولتی رازی سعدآباد مشغول به تحصیل می باشد . علی مقدم با معدل 93/19 شاگرد اول مدرسه می باشد و در همین راستا چندین و چند بار از دستان ریاست محترم آموزش و پرورش منطقه لوح سپاس دریافت نموده است علاوه بر این دارای مقام اول تیمی در زمینه ورزش فوتسال در منطقه می باشد که این مقام در دهه فجر گذشته کسب کرده است .

علی مقدم همانگونه که در درس دارای رتبه اول می باشد از ماه مبارک رمضان 1394 آموزش حفظ قرآن را آغاز نمود که تا کنون یک جز و نیم قرآن کریم را حفظ می باشد . ابتدا با همکاری آقای سجاد پیروی ( ازطلاب و فعالان عرصه فرهنگی و مذهبی ) آموزش حفظ را در مسجد شهید کریمی راد شروع و بعد از آن در خانه قرآن شهید آوینی دورودگاه زیر نظر آقای رضا اخلاص کیش آموزش حفظ قرآن را ادامه داد .

از نکات جالب توجه این نوجوان این است که وی می تواند قرآن را به 15 روش به صورت حفظ ارائه دهد از جمله روش پروانه ای ، یک آیه در میان ، حدس زدن شماره آیه و صفحه آن ، ادامه هر آیه پس از قرائت ، خواندن آیات از پایین به بالا و . . . نمونه هایی از آن می باشد .

این نوجوان موفق در زمینه حفظ قرآن مقام اول آموزشگاهی ، مقام اول منطقه ای را کسب کرده است و در مسابقات استانی نیز شرکت نموده است که تا کنون نتایج آن اعلام نشده است . آقای مقدم ابتدا علاقه خود و در بعد حمایت پدر و مادر خود را عامل پیشرفت خود می داند . خانواده مقدم از آقایان سجاد پیروی ، رضا کریمی و رضا اخلاص کیش که در طول ایام همیشه همراه و مشوق فرزند خود در این مسیر بوده اند تشکر و قدردانی به عمل می آورد .

 

پایگاه اطلاع رسانی دورودگاه نیز به این نوجوان موفق تبریک عرض نموده و امیدوار است که در آبنده نه چندان دور شاهد طی پله های ترقی باشد .

 

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
لطفا کد امنیتی زیر را وارد کنید
امروز : جمعه, 31 فروردين 1403 07:57 ق ظ