یکشنبه, 27 آبان 1397
کد پست : 1051
بازدید : 1690
دیدگاه : بدون
فرهنگی،مذهبی و آیینی به پاسداشت مقام شهدای دورودگاه

یادواره 14 شهید والا مقام روستای دورودگاه با حضور اهالی ولایمتمدار استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دورودگاه ، یادواره 14 شهید گلگون کفن دفاع مقدس روستای دورودگاه پنج شنبه 24 آبان ماه 1397 با حضور اهالی ولایتمدار استان بوشهر در زینبیه دورودگاه برگزار شد .

اقشار و گروه های مختلف مردم از جمله خانواده معظم شهدا و همچنین ایثارگران در این مراسم معنوی حضور پیدا کردند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام سید حسین موسوی و مجریگری این یادواره بر عهده حسین دهقان از مجریان توانمند استان بوشهر بود .

در این مراسم حاضران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دورودگاه، با همراهی مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حاج سید مهدی منصوری از مداح بنام و خوش صدای کشور به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا بناری جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه جوادالائمه (ع) دشتستان به همراه دیگر پرسنل این ناحیه از جمله مهمانان ویژه این مراسم بودند .

حجت الاسلام رنجبر مسئول برگزاری این یادواره در گفتگو با این پایگاه اطلاع رسانی گفت: رزمندگان ما به تبعیت از ولایت فقیه زمان در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند و در وصیت‌نامه‌هایشان تاکید بر این داشتند که پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

روحای مستقر دورودگاه گفت: به دنبال رشادت ها و جانفشانی ‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی از دست نرفت.

وی در ادامه ایران را بیشه شیران و سرزمین شهدا دانست و افزود: جوانان مومن و انقلابی این سرزمین همواره برای دفاع از میهن اسلامی خود آماده هستند و در این راه جانفشانی می کنند.

رنجبر در خاتمه گفت: ما باید همیشه در صحنه حضور داشته باشیم و جلوی نفوذ دشمن را بگیریم تا به انقلاب اسلامی صدمه‌ای نبیند.

اجرای سرود توسط گروه سرود مسجد شهید کریمی راد ، رژه حماسی بسیجیان پایگاه مقاومت وحدت دورودگاه ، اجرای تئاتر و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود .

برپایی ایستگاه های نقاشی توسط آموزشگاه تابش ، پیش دبستانی معراج ، پیش دبستانی گل های زندگی و مدرسه غیر دولتی آل یاسین  جهت سرگرمی کودکان ، ایستگاه طراحی و خطاطی توسط پایگاه مقاومت هانیه دورودگاه و برپایی ایستگاه صلواتی از جمله حواشی این برنامه بود  . 

از دیگر مهمانان این مراسم حجت الاسلام مصلح امام جمعه شهر برازجان، حجت الاسلام رضایی امام جمعه شهر آبپخش ، حجت الاسلام کشاورز بارگاهی امام جمعه شهر سعدآباد ، حجت الاسلام برزگر روحانی مستقر روستای جتوط ، حجت الاسلام طالبی روحانی مستقر روستای بنار آزدگان ،  سرگرد پاسدار فرج گرگی به همراه همکاران از حوزه مقاومت شهید بهشتی سعدآباد ، سرگرد پاپری فرماندهی انتظامی شهر سعدآباد و . . . بودند .

روستای دورودگاه با تقدیم 14 شهید به اسلام و انقلاب و چندین آزاده و جانباز از جمله روستاهای شاخص در استان بوشهر می باشد .

در روز های آتی فیلم یادواره ،  کلیپ ها و تصاویر پشت صحنه بر روی  سایت قرار خواهد گرفت .

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
لطفا کد امنیتی زیر را وارد کنید
امروز : پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 19:20 ب ظ