یکشنبه, 19 خرداد 1392
کد پست : 159
بازدید : 2928
دیدگاه : بدون
آخرین خبرها

مصاحبه اختصاصی با ابوالقاسم شریفی از کاندیداهای شورای اسلامی روستای دورودگاه

 

با عرض سلام خدمت همه بازدید کننده گان گرامی . و اما این بار مصاحبه ابوالقاسم شریفی از کاندیداهای شورای اسلامی روستا دورودگاه را در زیر برای بازدیدکننده گان گرامی قرار داده ایم. در ضمن بازدیدکننده گان می توانند  پیشنهادات و انتقادات خود را در قسمت نظرات آن را مطرح نموده و با هم به کاندید مورد نظر اعلام نماییم.


متن مصاحبه به شرح زیر می باشد :

1- در صورت تمایل و جهت اطلاع مخاطبان توضیحات بیشتری پیرامون مشخصات، سوابق و مسؤولیت‌هایی که تا کنون داشته‌ و دارید بیان فرمایید. 

بنام و ياد خداوند متعال و حكيم و با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و سلام بر کاربران و مردم شریف روستا

ابوالقاسم شريفي هستم از ارديبهشت ماه سال 1386، همزمان با شروع دوره سوم شوراهاي اسلامي شهر و روستا به انتخاب مردم عزيز و اعتماد همكاران در شوراي اسلامي روستا بعنوان مسئول شوراي اسلامي خدمتگزار بوده ام. در اين دوره بدليل مصوبه مجلس شوراي اسلامي و ساير نهادهاي مرتبط و بر اساس قانون تجميع انتخابات، بيش از 2 سال تمديد گرديد كه تا اين زمان مدت 6 سال مي باشد و از اين 6سال، 5 سال بعنوان مسئول شوراي روستا افتخار خدمتگزاري داشته ام.

2- هدف جنابعالی از کاندیداتوری در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی روستای دورودگاه چیست؟

هدف بنده همچون دوره گذشته در ابتدا احساس تكليف و سپس دعوت و درخواست بعضي از دوستان و دلسوزان روستا بوده است و اينكه وقتي انسان اين تكليف را در خودش مي بيند و احساس مي كند مي تواند قدمي در جهت خدمت به جامعه مسلمين بخصوص روستايي مثل دورودگاه بردارد بايد وارد شود و به خدمت بپردازد. دليل دوم اينكه در طول اين شش سال خيلي از راه ها را رفته و به نيمه رسيده و تا حصول نتيجه فاصله اي كوتاه بيش نيست، لذا بايد مي بوديم تا با همكاري اعضاي جديد و ساير مردم و جوانان شريف روستا كار را به نتيجه برسانيم و اين روستا را به جايگاه واقعي خود نزديك نماييم.

3-   حوزه تخصصی جنابعالی که احساس می‌کنید مورد نیاز شورای اسلامی روستا شود در چه بخشی است؟ در این تخصص‌ها چه دستاوردهایی تا کنون داشته‌اید؟

حوزه تخصصي بنده كه مرتبط با كار اينجانب نيز مي باشد، امور مالي و حسابداري مي باشد ولي در كنار اين، مديريت شهري و روستايي و شهرسازي نيز از جمله رشته هايي كه بنده دوره هايي را آموزش ديده و داراي مدارك رسمي از سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور مي باشم- مسائل مربوط به اجراي طرح هاي روستايي- دوره قوانين و مقررات مربوط به حدود و اختيارات شوراهاي شهر و روستا و بخش و همچنين بودجه نويسي دهياري هاي كشور و قوانين كل مربوط به دهياري ها در كشور از جمله تخصص هايي است كه بنده مي توانم در جهت پيشرفت روستا بكار بگيرم. ولي مهمتر از هر تخصص تجربه و لمس كاستي ها و مشكلات روستا و شناخت مسيرها و راهكارها جهت رفع آنها مي باشد كه با همدلي و همكاري مردم شريف جهت پيشبرد اهداف روستا مي تواند كمك قابل توجهي داشته باشد و احساس مي كنم در صورت انتخاب از طرف مردم شريف بتوانيم مطابق هدف  تعيين شده مشخص گام هاي خوبي به جلو داشته باشيم.

يكي از دست آوردها با توجه به شناختي كه نسبت به طرح هاي هادي روستايي داشته ايم، تجديد نقشه طرح هادي روستا و ارتقاء وسعت روستا از 65 هكتار به 94 هكتار- تغيير كاربري هايي در سطح روستا و اطراف كه مي توانست هزينه هاي زيادي را براي مردم داشته باشد و با اينكار به مسكوني تبديل شدند تا جوانان و مردم روستا بتوانند از وام بهسازي مسكن استفاده نمايند- ارتقاء درجه دهياري روستا با استفاده از همين موارد از درجه 3 به درجه 4 كه در بخش سعدآباد تنها روستايي هستيم كه  داراي دهياري درجه 4 هستيم.

شايد كسي بپرسد اينها به چه درد روستا مي خورد؟ ولي ارتباط اينها با هم براي ازتقاء روستا مفيد واقع مي گردد. مثال: براي ارتقاء به شهر بايد دهياري درجه 4 يا 5 باشد. درجه بالاتر نيز بر اساس وسعت، اعتبارات مالي (بودجه نويسي و درآمد روستا) و جمعيت حاصل مي گردد كه در اين دوره ما در خصوص هر سه مورد كار كرديم و با همكاري مشاورين محترمي همچون دكتر خليجي، مديريت محترم دفتر امور شوراهاي استانداري وقت مهندس حيدري مدير كل دفتر امور روستايي وقت، مهندس سيد علي حسيني مشاور ارشد طرح هاي هادي روستايي تلاش نموديم شرايط ارتقاء را فراهم آوريم كه الحمدلله با ارائه ارتقاء وسعت به 94 هكتار و تنظيم مدارك لازم، درجه دهياري را بالاتر برديم و به 4 رسانيديم و همين عامل بود كه در سال 1388 به درخواست فرماندار وقت و كمك مسئولين محلي، دورودگاه را جزء پيشنهادات شهر شدن به وزارت محترم كشور معرفي نمودند.

4-   از دیدگاه شما جایگاه فعلی روستای دوردگاه در بین روستاهای اطراف چگون جایگاهی است؟ شورای اسلامی روستا چقدر می‌تواند در ارتقاء این جایگاه مؤثر باشد؟

جايگاه فعلي روستا در مقايسه با گذشته خيلي خوب شده؛ اما با جايگاه واقعي خيلي فاصله داريم و بايد با همكاري، همدلي و تلاش شبانه روزي همه مردم عزيز بخصوص اعضاي جديد شورا تلاش كنيم تا به جايگاه واقعي خود نزديك شود و نقش شورا در اين جايگاه مهمترين و تعيين كننده ترين است.

5- تعریف جنابعالی از شورای اسلامی چیست؟

اصل هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي، ريشه و اساس شورا را مستند به آيات قرآن كريم مي سازد، كتاب آسماني كه محور همه تصميمات در جامعه اسلامي است. قرآن كريم جامعه اي را موفق مي داند كه در آن مشورت صورت مي گيرد و آيه «وأمرهم شوري بينهم» بيانگر اهميت مشورت در جامعه اسلامي است كه خداوند بر پيامبر گرامي اسلام نازل نموده و اهميت اين نهاد را دوچندان مي كند. تعريف بنده از شوراهاي اسلامي شهر و روستا و شوراهاي فرادست (بخش، شهرستان، استان و عالي استانها) همين تعريفي است كه قانون اساسي مطرح نموده و در آن منتخبي از يك جامعه در سطوح مختلف از روستا و شهر و بخش و شهرستان و استان است كه نهايتاً با مشورت و نظرخواهي از مردم آن محل پيشنهادات و تصميماتي را اتخاذ مي نمايند و مشكلات و كمبودهاي روستا را به گوش مسئولين فرادست مي رساند.

6- نظر شما راجع به عملکرد شورای حاضر که آخرین روز‌های خود را سپری می‌کند چیست؟ چه نمره‌ای به‌ آن می‌دهید؟

در خصوص شورايي كه خودم عضوي از آن هستم نمي توانم نمره دهم و اين مردم و خداوند متعال است كه كه نمره مي دهند.

7- برنامه‌های جنابعالی در صورتی‌که ان شاء الله به عنوان عضو شورا انتخاب شدید چه خواهد بود؟

برنامه هاي بنده- در ابتدا ضمن كسب تجربه از دوره فعلي، بنده در دوره فعلي كه عضوي از اين شورا بوده ام – همواره در كارها با مردم از هر قشري مشورت داشته تصميم گرفته ايم. براي مثال در زمينه كشاوري و آبياري نخيلات تا كنون بيش از 40 جلسه و نشست در خصوص نحوه توزيع آب يا انتخاب اعضاي شوراي جدول آبياري و يا لايه روبي و هر تصميم ديگري با باغداران بوده است. در زمينه هاي فرهنگي بيش از 10 جلسه با هیئت امناء مساجد و حسينيه ها برگزار گرديده و در زمينه ورزش و اجتماعي همواره جلساتي برگزار گرديده كه اگرچه با كاستي هايي روبرو بوده اما تصميمات بر اساس خرد جمعي بوده است.

دوم استفاده از تجربيات افراد مختلف در روستا- استتفاده از نقدهاي سازنده- برگزاري جلسات مداوم طبق قانون با اعضاي شورا و مردم؛ البته جلساتي كه مفيد حال مردم روستا واقع گردد.

تدوين برنامه اي جديد با همفكري اعضاي جديد و نهادهاي فرهنگي روستا بر اساس سند چشم انداز توسعه كشور و حركت بر اساس آن جهت پيشرفت روستا.

همكاري صميمانه با اعضاي شورا در جهت رفع مشكلات مردم.

پيگيري كارهايي كه در روستا احساس مي شود جزء اولويت هاي مردم اند و كارهايي كه در اين شورا و  شوراهاي قبل شروع شده و نيازمند پيگيري هستند.

بطور خلاصه و در يك سطر، حركت در چارچوب قانون و استفاده از هم ظرفيت ها جهت رسيدن به جايگاه مطلوب كه همان پيگيري خواسته هاي بحق مردم است.

8- در این دوره 9 نفر برای شورای اسلامی روستا کاندیدا شده‌اند و قطعا 4 نفر رأی نخواهند آورد و عضو شورا نخواهند شد. اگر شما نیز یکی از این چهار نفر باشید، چه عکس العملی نشان خواهید داد؟

اگر رأي نياورم طبيعي است کسی که یک دوره عضو شورا بوده و در این دوره رای نیاورد ناراحت می شود و من هم چون یک دوره عضو شورا بوده ام اگر رای نیاورم بخاطر این موضوع ، كه نتوانسته ام در اين دوره خدمتي كه مورد رضاي خدا و مردم باشد انجام دهم ناراحت مي شوم. در هر صورت بيشتر از 5 نفر نمي توانند عضو شوراي اين روستا باشند ولي باز هم حاضر هستم با شورایي كه براي خدمت انتخاب مي شوند همكاري نمايم، زيرا اعتقاد دارم كار بايد براي رضاي خدا باشد و اگر خدا راضي شود همه چيز درست است. و مردم عزیز اگر می دانند که اگر بنده به درد این کار می خورم رای دهند و گر به درد نمی خورم  رای ندهند و آنها هستند که تصمیم می گیرند.

9- با تشکر از جنابعالی، چنانچه مطلب دیگری در نظر دارید که در سؤالات این مصاحبه ذکر نگردیده بیان فرمایید.

روي سخنم با خواص عزيز و كساني كه سطح سواد بيشتري در اين روستا نسبت به بقيه مردم دارند، اگر قصد انتقاد نسبت به شورا داشته باشيم انتقادهاي سازنده داشته باشيم. شوراي يك روستا بيانگر مردم يك روستا است و منعكس كننده خواسته ها، پيشنهادات و مشكلات مردم و لذا بايد حمايت شوند و همه با یکدلی و وحدت، خواسته هاي مردم را مطرح كنيم، شوراي اسلامي يك نهادي است كه بر اساس قانون داراي، حدود، وظايف و اختياراتي است كه بيش از آن يا برخي از كارها در توان يا وظيفه اين نهاد مقدس نيست، لذا گاهي پيش آمده كوتاهي دستگاه هاي اجرائي در روستا كه متولي اجرا هستند به شورا و دهياري نسبت داده مي شود.

بنده روزي كه نامزد دوره سوم شدم هيچ گاه به نقاط ضعف شوراي قبل از خودم نپرداختم بلكه در وقت تغيير و تحول شورا مراسمي برپا كرديم و از زحمات همه عزيزان دوره قبل تشكر كرديم و پس از آن نيز همواره به همين گونه بوده است. و از تجربیات آنها در طول دوره استفاده کردیم.

با توجه به خدمات متنوعي كه در اين دوره به مردم شريف ارائه گرديد مكن است نواقصاتي هم در كار بوده باشد. صحيح نمي باشد در اين ايام از اين طريق چهره شوراي فعلي تخريب گردد. بنده نمي خواهم عملكرد ارائه دهم ولي همه مي دانند عنوان شوراي نمونه استاني، جايگاه خوبي براي مردم روستا بوده كه در اين دوره مفتخر به كسب آن گرديديم و پروژه هايي كه بنده در مصاحبه قبلي به آن پرداخته ام. لذا درخواست دارم همه با هم برای پیشرفت روستا با شورای آینده همکاری داشته باشیم.

يك صحبت هم با كانديداهاي عزيز كه آينده به عنوان عضو شورا به مردم خدمت مي كنند، البته همه عزيزاني كه ثبت نام نموده اند افرادي صالح و خوب هستند اما درخواست بنده به عنوان يك عضو كوچكتر، براي خدمت به مردم و عمران روستا تلاش كنند، براي مردم خدماتي خوب بجا بگذارند و به حواشي نپردازند تا حرمت شورا و مردم شريف روستا حفظ گردد.

در پايان از  همه كساني كه در اين چند سال با همکاریشان باعث آبادانی این روستا گردید و تعامل نزدیکی داشتند تشکر به عمل می آید.

{jcomments on}

 

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
لطفا کد امنیتی زیر را وارد کنید
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403 15:02 ب ظ