دوشنبه, 30 -3443
کد پست : 564
بازدید : 2247
دیدگاه : بدون
آخرین خبرها

اختلال در اینترنت درودگاه ،مشکلی که ادامه دارد....

اختلال در اینترنت درودگاه ،مشکلی که ادامه دارد....

 

با پیشرفت روزافزون شبکه های ارتباط جمعی در بستر اینترنت و تلاش بی وقفه شرکت های پیمانکار در زمینه ارایه خدمات اینترنت نظیر مبین نت ،خلیج فارس ،آیدین سیستم ،پارس آنلاین ،های وب و ...دراستان بوشهر در جهت رقابت و ارایه خدمات بهتر به مشتریان خود و جذب کاربران جدید ، مخابرات استان به عنوان مجری اینترنت هر روز برای رسیدگی قطعی مکرر و مسمتر اینترنت ارایه شده به روستای درودگاه بهانه تراشی میکنند .

اینترنت روستای دورودگاه نیز که یکی از پرجمعیت ترین روستای های استان می باشد در نقطه پرگار این مشکلات قطعی مکرر و کاهش سرعت مستمر قرار دارد

در چند سال گذشته و پس از پایان عمر اینترنت دیال آپ !! با پیگیری و هماهنگی سجاد شیخی از اهالی درودگاه با شرکت مهرگان آبپخش برای اولین بار اینترنت پرسرعت از طریق آنتن بی سیم به روستای درودگاه و به کامپیوتر کاربران راه یافت ولی نکته منفی این ماجرا به هزینه بالا ی اولیه برای خرید مودم و تجهیزات راه اندازی باعث شده بود تا کمتر کسی بتواند از عهده مخارج راه اندازی اینترنت وایرلس بر آید.

تا اینکه پس از چند سال با تلاش دهیاری و شورای اسلامی و مرکز مخابرات درودگاه تجهیزات ارتباطی اینترنت مخابرات برای درودگاه با سهمیه محدودراه اندازی گردید که بدلیل هزینه پایین راه اندازی وسرعت بالا در همان ماه اول راه اندازی در روستا کار به جای رسید که بدلیل استقبال بی سابقه مردم از اینترنت تعداد سهمیه و ظرفیت درنظر گرفته شده برای روستا به اتمام رسید

با توجه به تکمیل ظرفیت در صورتی کسی میتوانست به خرید اشتراک اینترنت اقدام کند که یکی از اهالی روستا از سهمیه خود انصراف داده باشد و یا خط خود را چند ماه شارژ نکرده باشد تا مخابرات سهمیه ایشان را از مشترک گرفته ،خط را تخلیه و به متقاضی جدید واگذار نماید

متاسفانه حدود 2 ماه می باشد که اینترنت درودگاه با اختلال شدید در سرعت و قطعی مکرر امان کاربران استفاده کننده را بریده و هیچ کس نیز پاسخگو نیست و تماس با سامانه 2020 هم راه به جایی نبرده و کارشناسان پشت خط در تماس با مشترکین درودگاه اشکال را از سیستم کاربران و در برخی مشکل را سراسری عنوان میکنند .

حال آنکه در زمانی هم که مشکل سراسری بوده بیشتر باعث کندی می شده در حالی که در درودگاه در عمده موارد قطعی شدید در طول شبانه روز بوده و ارتباط اینترنت بصورت لحظه ای قطع و وصل میشده که اصطلاحا packet lost گفته می شود

با پیگیری های مکرر صورت گرفته از طرف مشترکان در روستا تا کنون مشکل رفع نشده که روز به روز نیز افزوده شده است

باید از خود بپرسیم که کسی که اشتراک یک ماهه یا 3 ماهه از شرکت مخابرات خریداری میکند چه انتظاراتی دارد و با این قطعی های مکرر آیا هزینه ای هم برگشت داده خواهد شد ؟

متاسفانه با پیگیری های انجام شده توسط آقای شیخی به عنوان یکی از مدیران وب سایت و تماس های مکرر با کارشناسان شرکت مخابرات از طریق سامانه 2020 متاسفانه جز بهانه تراشی کارشناسان شرکت پشتیبان چیزی عاید نشده است و هر روز یک مشکل را بهانه میکنند و هر روز وعده حل مشکل در روز بعد را میدهند !!

آیا این منصفانه است که شرکت کارگزار هزینه 1 ماه و یا سه ماه اینترنت از مشترک دریافت کند و در قبال هزینه دریافت نسبت به رفع مکشل در کوتاهترین زمان خود را مسیول نداند .

آیا صرفا داشتن پاسخگو بودن اپراتور ها در طول شبانه روز دلیل بر پشتیبانی خوب خواهد بود .

آیا برطرف سازی و حل مشکل در کوتاهترین زمان جزو خدمات و پشتیبانی محسوب نمی شود .

آیا حدود 2 ماه زمان برای رفع مشکل کافی نبوده است !!!؟

با قطعی های مکرر و نوسانات شدید اینترنت درودگاه مشخص نیست که هزینه های ساعات قطعی چطور محاسبه شده و به کاربران بازگردانده خواهد شد و آیا اصلا بازگردانده خواهد شد یا نه !!!

شیخی افزود :

در تماس با کارشناسان سامانه 2020 و طی ساعت های صحبت و تماس تلفنی هر روز وعده اعزام نیرو به درودگاه و حل مشکل میدهند که تاکنون یا نیرویی اعزا م نشده و یا اگر شده مشکل از کجاست که تاکنون رفع نشده است.

همچنین وی گفت :ظاهرا کارشناسان 2020 اشراف کامل برروی وضعیت مانیتورینگ خدمات خود در درودگاه ندارند چون در تماس های مکرر با 2020 کارشناسان اعلام میداشتند چرا فقط شما از درودگاه تماس میگیرید و اعلام میکردند مشکل از طرف سیستم شماست و نه از طرف اینترنت مخابرات !! حال آنکه با تعویض شیفت کارشناس دیگر به مشکل اینترنت درودگاه اذعان میکرد !!

باید از خود پرسید مگر این پشتیبانان یا همان کارشناسان 2020 از یک سیستم برا مانیتورینگ شبکه اینترنت استفاده نمیکنند!!

شیخی افزود :

همانطور که منشی تلفنی در هنگام تماس تلفنی با 2020 اعلام میدارد جهت ارایه خدمات بهتر تمامی مکالمات ظبط میگردد تمامی مکالمات من با اپراتورها که در طول این مدت به بیش از 50 بار میرسد باید موجود باشد.

متاسفانه اینترنت مخابرات برای درودگاه در حد اینترنت دیال آپ قدیم نیز در حال حاضر کارایی ندارد و با هزینه های اخذ شده از مشترکان در درودگاه آیا خدمات در شان اهالی روستا بوده است یا خیر!!

اختلال در شبکه اینترنت روستا باعث شده تا وب سایت درودگاه نیز نتواندبه موقع بروزرسانی و رسالت خود را در اطلاع رسانی به دوستان به بهترن نحوه انجام دهد که از این بابت پوزش میطلبیم.

از دوستان خواهشمندیم در نظر سنجی شرکت فرمایید .

 

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
لطفا کد امنیتی زیر را وارد کنید
امروز : جمعه, 10 فروردين 1403 16:38 ب ظ