چهارشنبه, 12 تیر 1392
کد پست : 181
بازدید : 2911
دیدگاه : بدون
آخرین خبرها

گفتگو با محمد رضا غلامی مسئول محترم مخابرات و پست بانک روستای دورودگاه

با عرض سلام خدمت همه بازدیدکننده گان محترم وب سایت و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک شعبان. همانگونه که اطلاع دارید در پی برخی از نظرات در مورد عملکرد مسئول محترم پست بانک و مخابرات در زمینه های اینترنت ( ADSL ) و سیم کارت های روستایی ، بر آن شدیم تا گفتگویی با این مقام مسئول داشته باشیم تا بیش از پیش با کارهایی که در این زمینه صورت گرفته است را آشنایی پیدا کنیم. باشید که این گفتگوها آگاهی مردم را نسبت به قبل افزایش داده و گامی اندک در پیشرفت روستا برداشته باشیم.

متن گفتگو به شرح زیر می باشد :


 

1- خود را به طور کامل معرفی کرده و سوابق کاری خود را بیان نمایید؟

 

محمد رضا غلامی دارای دیپلم تجربی می باشم و حدودا 10 سال در مخابرات ، از سال 1382 و حدودا 6 سال همزمان در پست بانک دورودگاه ICT خدمت می کنم.

 

2- چگونه شد که این شغل را انتخاب کردید؟

 

در پی در خواست مخابرات دورودگاه جهت جانشین در سال 1381 ثبت نام کردم و بعد از 6 ماه در بین افرادی که ثبت نام کرده بودند اینجانب انتخاب شدم و برای پست بانک ( ICT ) چون زیر مجموعه ای از مخابرات بود تحویل به اینجانب شد.

 

3- ارزیابی خودتان را از وضعیت مخابرات و پست بانک و موفقیت این واحد در روستای دورودگاه را توضیح دهید؟ آیا از این موقعیت راضی هستید؟  ( به طور کامل توضیح دهید )

 

عملا تا زمانی که ایرانسل و تلفنهای اعتباری فعالیت نداشتند ، پرداخت قبوض تلفنها خوب بود به همین دلیل توانستیم دستگاه نامبر سون (  Number seven)  یعنی شماره خوانی داخل روستا ، برای ایجاد مزاحمت کمتر در داخل روستا آوردیم و بعد از حدود یک سال بین شهر ها فعال شد. اما با مرور زمان با ورود تلفن های ذکر شده ( ایرانسل و اعتباری ) جای تلفن های ثابت در روستا را گرفتند و عملا دیگر مردم احساس کردند که نیازی به تلفن های ثابت ندارند و هیچ تلاشی برای پرداخت قبوض خود نمی کردند ، و مرتب اخطار و بدهکاری برای روستا می آمد و به همین دلیل هر وقت در خواستی از مخابرات داشتیم اول بحث لاوصولی و بدهکاری بود و من همیشه توجیه می شدم و ماهانه وجهی بالا از حقوق من کسر می شود. پست بانک در سال 1/5/1386 شروع به کار کرد و در این راستا شورا بخصوص آقای شریفی کمک زیادی به آوردن دفتر ICT کردند. از روز اول شروع به فعالیت جدی کردم و اولین پست بانکی بود که شروع به فعالیت مالی کردم و روز به روز به وجود همین مردم بخصوص جوانان توانستیم سال به سال پیشرفت کنیم تا جایی که پست بانک دورودگاه بهترین و قوی ترین باجه در سراسر استان معرفی گردید و با همین مردم با وجود مشکلات در سیستم ( کندی ، قطع و وصل بودن سیستم ) همیشه با ما همکاری کرده اند.

 

4- چند مورد از امکانات و تسهیلات پست بانک را بیان کنید!

 

انواع افتتاح حساب ( قرض الحسنه – اندوخته روز شمار ) ، حساب جاری ، حساب بلند مدت ، حساب های سه تا پنج ساله ، سپرده های بلند مدت طلایی و همچنین پرداخت تمام قبوض ها با کارت پست بانک و همچنین پرداخت انواع وام ها یا تسهیلات به صورت قرض الحسنه یا فروش اقساطی ، جعاله مسکن ، و مشارکت مدنی و مضاربه ، ساتنا یا پایا ( انتقال وجه از پست بانک به بانک های دیگر )

 

5- پست بانک دورودگاه در بین دیگر پست بانک های دشتستان چگونه جایگاهی را دارد؟ و آینده آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

پست بانک دورودگاه از بهترین دفاتر استان بوشهر می باشد به همین دلیل توانسته است بیشترین تسهیلات را در دشتستان به مردم پرداخت نماید و با توجه به رشد پست بانک در چند سال اخیر نشان داده که روز به روز در حال پیشرفت می باشد.

 

6- همانگونه که اطلاع دارید در زمینه راه اندازی اینتریت در روستای ( ADSL ) خیلی از مردم به ویژه قشر جوان از عملکرد شما ناراضی هستند. شما این را چگونه توجیه می کنید؟ و همچنین ، اقداماتی را که در این زمینه انجام داده اید را به صراحت بیان کنید!

 

شما همگی درست می گویید ، حق با شماست.از من و شورا در درخواست از مخابرات و نامه به مرکز استان و پیگیری حضوری با نماینده مردم و مراجعه مرتب ، دیگر کاری از دست من بر نمی آید و عمده ترین دلیل نبود امکانات در مخابرات پرداخت نکردن قبوض تلفن مردم می باشد و هر کاری که در مخابرات می خواهد انجام بگیرد اول نگاه به بدهکاری می کنند و بعد به چیز های دیگر.

 

7- تعدادی از نظرات در وب سایت مبنی بر اینکه ، "چرا روستای ما باید از سیم کارت روستایی محروم باشد" نظر شما در باره این چیست ؟ و آیا اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته است ؟

 

چون GSM روستایی در جاهایی قرار میگیرد که بتواند به عنوان موبایل عمل کند و در جاهایی که نصب شده به خاطر روستاهای اطراف که امکان سیم کشی تلفن نیست انجام گرفته است .با این شرایط چند بار شورا نامه نوشته و در خواست کرده است اما هنوز انجام نگرفته است.

 

8- همانگونه که مطلع هستید ، اپراتور ایرانسل در روستا به علت کمبود آنتن دهی با مشکلی جدی مواجع است و گویا در این چند روز اخیر نسبت به قبل افت آنتن دهی بیشتر داشته است. اقداماتی را که شما برای رفع این مشکل و نصب دکل مورد نظر انجام داده اید را بیان نمایید!

 

ایرانسل یک شرکت خصوصی می باشد و ارتباطی با مخابرات ندارد.

 

9- از مسئولین ارشد مخابرات و پست بانک چه انتظاری دارید؟

 

با تمام وجود خواهشمندم نسبت به مردم تمام روستاها هر کاری که از دستشان بر می آید انجام بدهند مخصوصا در بحث اینترنت با توجه به رشد جامعه روستایی ، نیاز مبرم می باشد.

 

10- نظرتان در مورد وب سایت روستای دورودگاه چیست و برای بهتر شدن آن چه پیشنهادی دارید؟

 

دست شما درد نکند . روش خوبی را پیش گرفته اید و صدای مردم بخصوص جوانان را به مسئولین انتقال می دهید.

 

11- و در پایان هر گونه صحبتی ، پیشنهادی و یا راه کاری با مردم روستا دارید را بیان فرمایید.

 

از مردم تشکر به عمل می آورم و میخواهم که همراه باشند و کمک کنند . یک دست ممکن است صدا نداشته باشد ولی وقتی که دو دست یا چندین دست با هم باشند صدایش را همه می شنوند.

{jcomments on}

 

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
لطفا کد امنیتی زیر را وارد کنید
امروز : سه شنبه, 28 فروردين 1403 08:09 ق ظ