دوشنبه, 20 خرداد 1392
کد پست : 162
بازدید : 2665
دیدگاه : بدون
آخرین خبرها

جوابیه آقای رضا اخلاص کیش در پاسخ به نظرات منتقدان در رابطه با نشست برگزار شده پرسش و پاسخ

 

همانطور که اطلاع دارید در چند شب گذشته نشست پرسش و پاسخ مسئولین فرهنگی روستا از کاندیداهای شورای اسلامی روستا در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد و گزارش آن هم در وب سایت درج شد و به طبع آن نیز بعضی بینندگان محترم وب سایت انتقاداتی از نحوه برگزاری جلسه بیان کردند که در پی این انتقادها، جناب آقای رضا اخلاص کیش جوابیه ای به شرح ذیل برای ما ارسال نمودند که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

باسمه تعالي

الحمدلله رب العالمين وصلی الله علي محمد و آله الطاهرين

رضا اخلاص کیش 20/3/92

با عرض سلام خدمت مردم شريف روستا و شما برادران عزيز

ابتدائاً از مديران محترم سايت جناب آقاي شيخي و جناب آقاي سميري تشكر مي كنم.

اين اقدام يعني راه اندازي سايت در فضاي مجازي يك اقدام مبارك و قابل تحسين است. اينكه چندتا از جوانان آگاه و متعهد روستا با تلاش خود و بدون هيچ گونه چشمداشتي در راستاي افزايش سطح آگاهي آحاد مردم شريف اين روستا، سايت را راه اندازي كرده اند جاي تشكر و قدرداني دارد و بنده به سهم خود از اين عزيزان تشكر و قدرداني مي كنم و آرزوي موفقيت برايشان دارم. قبلاً از اينكه مطلب قدري طولاني است عذرخواهي مي كنم و دليلش هم اين است كه قرار است به انتقادات دوستان پاسخ داده شود.

مطلب اول: بنده در ابتداي اين مطلب نام خودم را نوشته ام و اگر بقيه عزيزان خصوصاً كساني كه انتقاد كرده اند مطالب را با ذكر نام خود مي نوشتند، شفافيت بيشتري بود و امكان نقد بهتري فراهم مي آمد.

مطلب دوم: از همه عزيزان موافق و منتقد تشكر مي كنم و اميدوارم در آينده همواره شاهد نقد بر مبناي منطق و احترام متقابل و اطلاعات صحيح و لازم از سوي عزيزان باشيم.

مطلب سوم: در خصوص اصل برگزاري جلسه عرض كنم كه همه عزيزان بخوبي مي دانند كه ما در آستانه دو انتخابات بزرگ رياست جمهوري و شوراها هستيم. لازمه اين امر آنست كه همه ما در جهت تحقق اين حماسه بزرگ سياسي تلاش كنيم. قطعاً مشاركت حداكثري مردم شريف و افزايش سطح آگاهي ايشان در خصوص ديدگاه هاي كانديداهاي محترم، اجابت منويّات بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) ، مقام معظم رهبري(حفظه الله) و تداوم راه شهيدان گرانقدر اسلام است. امري كه به لطف الهي دشمنان قسم خورده اين نظام را مانند هميشه مأيوس و نااميد خواهد كرد.

اقدام مديران محترم سايت در مصاحبه با كانديداهاي محترم روستا در فضاي مجازي شايسته و قابل تقدير است. در تكميل اين اقدام بسيار خوب، نياز به برگزاري جلسات حضوري كانديداها با اقشار مختلف روستا جهت شنيدن ديدگاه ها و افزايش سطح شناخت مردم نسبت به كانديداها وجود دارد كه بحمدلله جلسه اي با حضور نمايندگان مساجد، هيئات عزاداري حضرت ابوالفضل(ع) و ثارالله، خانه قرآن و پايگاه مقاومت برگزار شد و همان موقع و الآن هم پيشنهاد مي شود جلسات ديگري با حضور ساير اقشار (كشاورزان، باغداران، ورزشكاران و ...) با كانديداهاي محترم برگزار شود تا هم اين عزيزان با مشكلات و مطالبات مردم بيشتر آشنا شوند و هم فرصت شناخت بهتر براي مردم جهت انتخاب كانديداها فراهم گردد.

لذا در جواب به نقد عده اي از عزيزان در خصوص اينكه چرا خانه قرآن اين جلسه را برگزار كرد، عرض مي كنم كه اولاً تشكيل اين جلسه همانند همه جلساتي كه اين روزها در سرتاسر كشور و در همه روستاها و شهرها برگزار مي شود، نه تنها كاملاً قانوني بلكه مورد تأكيد مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي است. لذا اين مطلب كه خانه قران چكاره است و ... صحیح نیست و بنظر مي رسد منتقد محترم مي بايست بيشتر در اين زمينه دقت مي كردند، ثانياً منتقد محترم توجه نمايند كه بيشتر آيات قرآن کریم در خصوص مسائل اجتماعي و سياسي است و مساجد از صدر اسلام تاکنون پايگاه هاي بزرگ اجتماعي و سياسي بوده اند و قطعاً اطلاع دارند انقلاب شكوهمند اسلامي از همين مساجد آغاز شده است. همچنين پيشنهاد مي نمايم منتقد محترم تلاش نمايند اينگونه جلسات در جاهاي ديگري با حضور ساير اقشار تشكيل شود و در افزايش شور انتخابات و ارتقاء سطح آگاهي مردم سهيم باشند.

مطلب چهارم: همانطور كه از عنوان جلسه بر مي آيد یعنی : (جلسه پرسش و پاسخ كانديداهاي محترم با نمايندگان محترم مراكز فرهنگي روستا؛ مساجد، هيئات، خانه قرآن، و پايگاه مقاومت). با دقت در عنوان جلسه مشخص مي شود كه اين جلسه فقط مربوط به كانديداها و نمايندگان مساجد و هيئات و خانه قرآن و پايگاه مقاومت بوده است و ساير افراد هم مي توانند در طول اين هفته ميزباني جلسات پرسش و پاسخ كانديداها با ساير اقشار را بر عهده گيرند و از مسئولين آن قشر خاص مانند ورزشكاران و ... دعوت و سؤالات آنان را از كانديداها بپرسند و برنامه هاي كانديداها را خواستار شوند.

لذا شبهه اینکه چرا فرد یا افراد دیگری در جلسه حضور نداشتند فقط با اندکی دقت برطرف می شد و مطلب منتقد محترم از دایره انصاف خارج نمی گشت و با کم دقتی مطالبی از قبیل داشتن غرض شخصی و ... که دور از یک نقد منطقی همراه با احترام متقابل و با اطلاعات صحیح و لازم است، در نوشته شان ذکر نمی گردید و به بنده نسبت داده نمیشد.

مطلب پنجم: روال جلسه: همه سوالاتی که مطرح شد از قبل بصورت مکتوب توسط نمایندگان مراکز فرهنگی روستا مطرح و به دست ما رسید و حاکی از مطالبات این عزیزان بود و اینجانب به عنوان مجری برنامه سوالات را از کاندیداهای محترم پرسیده و ایشان پاسخ گفتند و قضاوت هم متعلق به صاحبان پرسش می باشد.

همه سوالات هم در سایت موجود است و توصیه می نمایم منتقدین محترم ابتدا تک تک سوالات را با دقت بخوانند بعداً مطلبشان را بنویسند. زیرا بنظر می رسد برخی مطالب بعضی از منتقدین محترم بعلت کم دقتی در خواندن سوالات بوده و اگر سوالات با توجه بیشتری توسط ایشان خوانده می شد از دادن برخی نسبت هایی که در نوشته خود به بنده یا افراد دیگر نسبت داده اند، خودداری می کردند.

با دقت در این سوالات، مشخص می شود نام هیچ فردی از طرف مجری ذکر نشده است بلکه فقط وقایع تلخی که حاکی از سوء استفاده از بیت المال (مانند ماشین و موتور سیکلت عمومی، کارت سوخت و مصرف بودجه عمرانی خانه عالم در جاهای دیگر) است، ذکر شده که بنظر می رسد منتقدین محترم خود هم مخالف چنین اعمال خلاف قانونی باشند چرا که این اموال متعلق به همه آحاد مردم شریف روستا بوده و نباید تلف می شد یا مورد سوء استفاده برخی اشخاص قرار می گرفت.

در ادامه هم که که یکی از کاندیداهای محترم (مسئول محترم شورای فعلی) نام فردی را ذکر نمودند که اتفاقا خود از طرفداران و دوستان ایشان هستند، با تذکر اینجانب مواجه شدند. منتقد محترم توجه نمایند آیا ذکر این موضوع که چرا دراموال بیت المال دقت نشده یا استفاده شخصی شده یا به قانون عمل نشده و بودجه در مسیر دیگری مصرف شده -که مغایر قانون می باشد-، به معنای اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه در روستا است؟ به نظر می رسد منتقد محترم دقت بیشتری نمایند و با دیده انصاف بنگرند و خود نیز در جهت حفظ بیت المال تذکر دهند و از همه مسئولان بخواهند در حفظ اموال عمومی روستا تلاش نمایند. چرا که این موضوع وظیفه همگانی ماست. کُلّکُم راع و کُلّکُم مَسئولٌ عَن رَعیَته/ بحارالانوار ،علامه مجلسی ج72 ص 38

مطلب ششم: در خصوص سوال (6)درباره نحوه انتخاب دهیار، عرض می نمایم که طبق قانون، از وظایف اعضای شورا، انتخاب دهیار به عنوان مجری مصوبات شورا است. آیا پرسش از کاندیداها در خصوص نحوه انتخاب دهیار و نظرشان درباره استفاده از همه ظرفیت ها در روستا، بی احترامی تلقی می شود؟ بنده از شما برادر محترم سوال می نمایم اگر از همه جوانان تحصیل کرده، پر انرژی و علاقمند به مشارکت در امور اجرایی روستا بعنوان داوطلب دهیار شدن دعوت شود و از بین آنان فردی که بالاترین توانایی را دارد انتخاب شود، به عدالت و پیشرفت و آبادانی روستا بیشتر کمک می کند یا اینکه بدون توجه به وجود افراد توانمند و تحصیل کرده، عمل شود؟

مطلب هفتم: همانطور که در گزارش جلسه در سایت آورده شده، در ابتدای جلسه از خدمات همه مسئولان محترم (مسئولین روستا، منطقه، شهرستان، استان و کشور) بطور عمومی تشکر گردید و نام هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ذکر نشد زیرا ممکن بود عده ای از قلم بیفتند . علاوه بر این اکثر این خدمات که در روستا انجام شده بخصوص پروژه های عمرانی که شاهد آن در جای جای روستا هستید به شکل تصویری معرفی گردید و بنظر می رسد این انتقاد که چرا نام شخص خاصی ذکر نشده است مطابق انصاف و عدالت نباشد در حالی که از بقیه مسئولین بطور عمومی تشکر شده است.

در نهایت اینجانب توجه همه منتقدین محترم را به دو آیه شریفه قرآن جلب می کنم که :

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ سوره مائده آیه ﴿۸﴾ ( ... مخالفت شما با گروهی باعث نشود که از جاده عدالت و انصاف خارج شوید، همواره به عدالت رفتار کنید زیرا به تقوا نزدیکتر است.

... فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ... سوره زمر آیه 17 و 18

ای پیغمبر به بندگانی بشارت ده که همه گفته ها را میشنوند و از بهترین آنها پیروی می کنند.قطعاً جویندگان طریق حقیقت می توانند با مطالعه نظرات و نسبت های منتقدان محترم و همچنین مطالعه این نوشته حقیر، حق را تشخیص و در قلب پاک خود قضاوت نمایند.در پایان برای عموم و همه منتقدان محترم از درگاه پروردگار بزرگ، هدایت و عاقبت بخیری خواهانم و همه امورم را به خدای متعال واگذار می نمایم.

 

والسلام علی من اتبع الهدی رضا اخلاص کیش 20/3/92

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان ثبت نام یا ورورد به ناحیه کاربری.
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
لطفا کد امنیتی زیر را وارد کنید
امروز : جمعه, 07 ارديبهشت 1403 12:08 ب ظ